Renault Fan Club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Renault Fan Club

www.RenaultFanClub.Com____________YENİ ADRESİMİZDEYİZ
 
AnasayfaKapıGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Renault 12 Tarihçesi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Anil Akca
Teğmen
Teğmen
Anil Akca



Renault 12 Tarihçesi Empty
MesajKonu: Renault 12 Tarihçesi   Renault 12 Tarihçesi EmptyÇarş. 15 Eyl. 2010, 7:23 am

Renault 12 T Serisi 1968 yılında üretilmeye başlanan ve son olarak Renault 12 Toros ismiyle 2000 yılına kadar üretilen Renault modeli. 1968 yılının kasım ayında vizyona çıktığı Paris Otomobil Fuarı’dan bugüne 21 ayrı ülkede üretim lisansı alındı. Fuarın ardından aldığı tepkiler çok etkileyiciydi: Konforlu iç mekan, kendine özgü tasarım, performans ve yakıt ekonimisi. 1965 yılında Renault 8 ve Renault 16 arasındaki boşluğu dolduracak yeni bir model yaratılması adına ortaya atıldı. Fransız kurmayların mühendislerinden istekleri çok netti: Maliyeti ekonomik,iç mekanı geniş, bagajı bulunan ve küçük motor taşıyan bir otomobil yaratın! Bu otomobilin diğer misyonu da dünya otomobili olası, Fransa dışında da satılmalıydı.Üst modeli olarak Renault 18 ve Renault Toros tasarlandı.

Otomobilin tasarımı konusunda Renault 16 ’dan fazlasıyla etkilenildi. Buna rağmen teknolojileri arasında ciddi farklılıklar vardı. Boylamasına yerleştirilmiş motoru, hemen arkasına yerleştirilmiş kompakt boyutlardaki aktarma organları ve önden çekişli yapısıyla farkını ortaya koymaya başladı.

EuroNCAP testleri ilk Renault 12'de uygulanmıştır.


Renault 12 Gordini Yariş Arabasi
Yabancı Renault 12İç mekan yapısı da oldukça basitti. Vites kolu kokpitin hiçbir bölgesiyle temas etmiyordu. El freni yine çıplak yapısıyla dikkat çekiyordu.Rijit arka aks ve dört tekerlekteki bağımsız süspansiyon sistemiyle yol tutuş kabiliyeti de etkileyiciydi. Aracın öncelikle L ve TL olarak tanımlanan donanım versiyonları satışa sunuldu. Her iki modelde de 1289 cc hacmindeki 54 HP’lik güç sunan motor bulunuyordu. 1970 yılında seriye station wagon model katıldı. Aynı yıl tamamı alüminyumdan üretilen 120 hp 1565 cc hacmindeki benzinli motor tanıtıldı. Bu motoru serinin performans modeli olarak tanımlanan Gordini taşıyacaktı. Gordini, güçlendirilmiş krank mili, çift karbüratör ağzına, beş ileri vitese, hava kanallı ön disk frenlere ve arka disk frenlere sahipti. 185 km/s gibi o zaman için yüksek sayılabilecek hızlara tırmanabiliyordu. Sadece, mavi renkte ve gövdesi üzerinde çift beyaz şeritle satıldı.

1972 yılında TS, 1973 ’te TR gibi donanım versiyonları satışa sunuldu. Bunun yanı sıra TR versiyonun da direksiyon üzerinden otomatik şanzıman standart olarak bulunuyordu. Renault 12 1975 yılında ciddi bir makyaj geçirdi. Yeni ızgara, farlar, stop grubu ve kokpit günün ihtiyaçları doğrultusunda otomobile monte edildi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Renault 12 Tarihçesi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Renault 9 Tarihçesi
» Renault 11 Tarihçesi
» Renault'un Tarihçesi
» Renault 5 Tarihçesi
» Renault 21 Tarihçesi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Renault Fan Club :: RENAULT MODELLERİ :: RENAULT 12-TOROS KULÜBÜ-
Buraya geçin: