Renault Fan Club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Renault Fan Club

www.RenaultFanClub.Com____________YENİ ADRESİMİZDEYİZ
 
AnasayfaKapıGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Yeni Clio III

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Anil Akca
Teğmen
Teğmen
Anil Akca



Yeni Clio III Empty
MesajKonu: Yeni Clio III   Yeni Clio III EmptyÇarş. 15 Eyl. 2010, 7:54 am

Yenilenen clio'nun arka görünümünde çok önemli bir değişim bulunmuyor.

1.4 LT,100 HP 30.750 TL
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bursa'daki Oyak Renault Fabrikasında üretilen araçlardan biri olan Renault Clio, Fransız markanın en önemli modellerinden biri olma özelliğine de sahip ve bunu daha uzun yıllar sürdürmek istiyor. 1990 yılından itibaren yollarda olan ve günümüze kadar 10 milyon adedin üzerine çıkan bir satış başarısı yakalayan Clio, geçtiğimiz aylarda yenilendi. Bu yenileme operasyonunun ardından küçük sınıfın her zaman çıtı pıtı ve yerinde duramayan modeli, karşımıza çok daha ağırbaşlı bir görünümle çıktı.
Renault tasarımcılarının uygulamaya başladığı bütün modellere aynı tasarım anlayışı başlarına ya ciddi bir dert açacak ya da çok önemli bir satış başarısı yakalayacak. Artık, en büyük ağabeyden en küçük versiyona kadar Renault modellerinin hepsi birbirine çok yakın görünüyor.
Küçük sınıfta yer alan Clio'nun bir Laguna gibi görünüyor olmasının ne kadar iyi olduğu tartışılır. Elbette 'Fransız tasarımcıların bir bildikleri vardır ve uzun araştırmalar sonucu böyle bir karar alınmıştır' diye düşünüyoruz.
Bu parlak fikrin ardından yaşanan değişim küçük sınıftaki Clio'nun artık daha ciddi ve daha ağırbaşlı bir karaktere bürünmesini sağlamış. Aynı zamanda görünüm açısından kalite hissi de oldukça yükselmiş.

İç mekan

İç mekana geçtiğimizde ise çok önemli bir değişiklik olmadığını gördük. Bu kötü bir karar değil. Çünkü sorunsuz bir kullanım sunan Clio'nun iç mekanında kalite hissi biraz daha artırılarak daha iyi bir görünüm elde edilmiş. Carminat TomTom adlı navigasyon sistemi sayesinde Clio yol bulma konusunda da çok önemli bir avantaj sunuyor. Uzaktan kumanda yardımıyla kolaylıkla kontrol edilebilen navigasyon rahat anlaşılabilen bilgilere sahip. Ancak ekran, orta konsolun üst kısmına monte edilmek yerine konsolun içine entegre edilse daha iyi olurmuş. Kullanım ve takip konusunda bir sorun yaşatmayan navigasyon sisteminin yol bulma kabiliyeti ve alternatif sunabilme yeteneği de iyi.
İç mekanda Ön tarafta sunulan yaşam alanı sorunsuz ama arka kısım biraz daha iyi olabilirmiş: Omuz mesafesi üç yetişkin için kısıtlı. Baş mesafesi konusunda sorun yaşanmazken, diz mesafeleri zayıf kalıyor.
Yeni bir müzik sisteminin kullanıldığı Clio, USB ve diğer ekipman girişlerini de sunuyor.
Kalite hissinin arttığı iç mekan ferahlık beklentilerine de rahatlıkla cevap veriyor. Ses ve gürültü kirliliği açısından eskisine göre çok daha iyi olan Clio, sadece görünümüyle değil, neredeyse tüm özellikleriyle ağabeylerinin karakterine büründüğünü gösteriyor. Yeni eklenen dolgu malzemeleri ile üst sınıf otomobillerde gördüğümüz bir sessizlik yakalanmış.
Rahat kullanılan ve sürüş pozisyonu kolay ayarlanan aracın koltukları da, konfor, güvenlik ve rahatlık beklentilerine cevap veriyor. Görüş konusunda arka camın küçük yapısı ve orta konsolun üzerinde bulunan büyük navigasyon ekranının yaşattığı görüntü kaybının dışında bir sorun yok. Çarpışma testlerinden 5 yıldız alan Clio'nun sürüş özelliklerinde de iyileştirmeler yapıldığı hissediliyor. Zengin bir donanım listesine sahip olan araçta, Avrupa ülkelerinde ESP alınabilirken, ülkemizde bu sistemi satın alamıyor olmak biraz garip.
Test sürüşleri sırasında Renault tasarımcılarının hedeflerinin bir çoğuna ulaştığını gördük. Mekanik seslerin adeta yok edilmiş olması gerçekten çok etkileyici.
Yönlendirme hassasiyeti ile de beğenimizi kazanan Clio, otoyol ya da şehir içi kullanımlarda çok fazla zorlanmadan yönlendirile biliyor. Küçük boyutları ile birlikte şehirde rahat bir kullanım sunan Clio, otoyol sürüşlerinde de ağırbaşlılığını koruyor ve sert rüzgarlara bile kolaylıkla meydan okuyor.
Öncüsü gibi çok başarılı bir fren performansına sahip olan Clio, aynı zamanda duruş sırasında sergilediği karakterle birçok rakibinin kolayca önüne geçiyor. Süspansiyon konforunu da sevdiğimiz otomobil, yol tutuş karakteri ile de sınıfının öncülerinden biri olduğunu ispat ediyor. Tamam, sürüş özellikleri sınıfnın en iyisi değil ama Clio bu yolda en önemli ve en hızlı adımları atan modellerden biri. Yani bu sınıfın en iyisi olabilmesi için belki de yeni kuşağını beklemek gerekiyordur.

Sürüş

Konforlu sürüşler vaat eden gövdesi ve süspansiyonu küçük bir aile otomobilinden beklenenden daha iyisini sunuyor. Limitlerini zorladığınızda ise Clio önden kayma eğilimi gösteriyor ancak birkaç küçük direksiyon hareketi ile kolaylıkla tekrar kontrol altına alınabiliyor. Limitleri dahilinde kullanıldığında izine her zaman sadık kalan Clio, uzun süreli yolculuklarda rahat edilebilen bir otomobil.

Performans

Motor kaputunun altında 1.4 lt 100 HP'lik benzinli bir ünite yer alıyor. Maksimum gücün 5700 d/d'de kullanıma sunulması nedeniyle motor için 'çok canlı' denilemez. Ancak devirli kullanıldığında beklenen ataklık elde edilebiliyor. 127 Nm'lik tork ise 4250 d/d'de alınıyor.
Ataklık için yüksek devir gerektirmesi, bu tür kullanımlarda yakıt tüketiminin yüksek çıkması anlamına geliyor. Ancak standart test prosedürü içinde yapılan ölçümlerde Clio, 100 km'de 7.6 litre ile yetinebileceğini ispatladı. 5 ileri oranlı manuel şanzımanın vites geçişleri yumuşak ve performans için üst devirlere çıkma ihtiyacı duyulduğu zaman alt vites seçenekleri bu istediğinizi yerine getirme konusunda tereddüt yaşamıyor.

SONUÇ

Ailenin diğer üyelerine benzemesiyle ortaya çıkan ağırbaşlı görünüm Clio'nun tüm karakterini değiştirdi. Kullanışlılık ve sürüş özellikleri açısından küçük sınıfın önemli seçeneklerinden biri olan clio, makyaj operasyonu ile bunların üzerine biraz daha ek yaptı. Sınıfının başarılı küçüğü artık daha şanslı. Kolay kullanılan ve güven veren Clio, 1.4 lt' lik benzinli motoruyla küçük sınıfta bir araç arayanlar için iyi bir seçenek.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
33su608
Teğmen
Teğmen
33su608



Yeni Clio III Empty
MesajKonu: Geri: Yeni Clio III   Yeni Clio III EmptyÇarş. 15 Eyl. 2010, 7:24 pm

süper bu ya
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Yeni Clio III
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 1.2 Ci Clio :)
» Clio Tarihçesi
» Renault Clio GT
» Alman Clio
» Basık Clio

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Renault Fan Club :: RFC FORUM :: RENAULT YENİLİKLERİ ve HABERLERİ-
Buraya geçin: