Renault Fan Club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Renault Fan Club

www.RenaultFanClub.Com____________YENİ ADRESİMİZDEYİZ
 
AnasayfaKapıGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 2 Yeni Lastik Nereye Takılmalı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
freelife
Teğmen
Teğmen
freelife



2 Yeni Lastik Nereye Takılmalı Empty
MesajKonu: 2 Yeni Lastik Nereye Takılmalı   2 Yeni Lastik Nereye Takılmalı EmptyÇarş. 22 Eyl. 2010, 6:11 pm

Türkiye de Satıcılar ve kullanıcılar genel olarak şöyle bir düşünceye sahiptirler : bir araçta sadece iki lastik değiştirildiğinde, bunlar ön "aksa" takılmalıdır. Ancak doğrusu genel kural olarak şudur: Yeni lastikler arkaya. Bu hem önden çekişli hem de arkadan çekişli araçlar için geçerlidir. Bu kuralı doğrulamak için söylenebilecek en önemli olgu şudur: Özellikle yağışlı ıslak zeminlerde güvenlik büyük bir önem kazanır, daha yıpranmış olan lastikler arkaya takıldığında, su dağıtma kapasitesi düşük olan eski lastikler aracın içe savrulmasını kolaylaştırmakta ve sonuçta direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesine yol açmaktadır. Aynı şekilde ıslak zeminde düz yolda frenlemelerde de frenleme özelliklerin ters yönde etkileyebilmektedir. Eski lastiklerin daha kolay patlayabileceği ve bugün arka lastik patlaklarında direksiyon hakimiyetinin daha kolay kaybedildiğinin ispatlandığı göz önüne alınırsa, kuralımız bir kere daha doğrulanmış olur: Yeni lastikler arkaya takılmalıdır.

Az kilometre yapmış önden çekişli araç sahipleri açısından bir yararı da, uzun süreli kullanım ve yaşlanma nedeniyle lastiklerin bozulmasını engelleyen (yeni lastiklerin arkaya ve kullanılmış lastiklerin öne takılması şeklinde) bir döngü oluşturmasına olanak vermesidir. Arka lastikler görece daha yavaş yıpranır ve bunların uzun süre orijinal konumunda tutulması, bu lastiklerin iyice yıpranmadan değiştirilmesi gibi bir zorunluluk yaratacaktır.

Bu durumun istisnaları şunlardır;

Dört tekerlek çekişli bazı araçlarda, diş derinlikleri arasında önemli bir farklılık ortaya çıkıyorsa genel kuralın aksine hareket edilir.

Kış ve yaz lastiği kombinasyonlarında.

Ön ve arka lastik ebatları farklı olduğunda.

Yeni lastiklerin hız sınıfı daha düşük olduğunda!

Arka lastiklerde görülebilen içbükey aşınmaya bağlı olarak, yani düzeyde aşınmış arka lastikler öne geçirildiğinde, araç dengesinin olumsuz yönde etkilenme olasılığı varsa.

Satın aldığınız yeni iki lastikler yönlü ise öne, asimetrik lastikler arkaya.

abdulkadirozcan.com dan alıntıdır
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
2 Yeni Lastik Nereye Takılmalı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Lastik şişirme esnasında nitrojen
» nereye hangi pratik temizlik malzemeleri ??
» Yeni Clio III
» Yeni Nesıl Fena
» Scenic Vs Yeni Kangoo 105 hp

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Renault Fan Club :: TUNİNG VE TEKNOLOJİ :: MOTOR VE YÜRÜYEN AKSAM MODİFİYESİ-
Buraya geçin: