110 milyon euro yeni yatırım yapan Oyak Renault, Fluence’ı üretti. Megane Sedan’ın yerine geçen otomobilden 80’den fazla ülkeye her yıl 80 bin adet ihraç edilecek.
Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, “Renault bu zor dönemde bile en yeni modelini Türkiye’de üretme kararı aldı ve bize olan güvenini ispatladı” dedi
Oyak Renault, küresel ekonomik krize inat Bursa fabrikasına 110 milyon euro yatırım yaparak Renault’nun son modeli Fluence’ı (Akıcı) üretti. Renault-Nissan ittifakının ürünü olan araç, ilk kez 15 Eylül’de başlayacak Frankfurt Motor Show’da sergilenecek. Renault’daki değişim rüzgarının ilk meyvesi olan Fluence, dünyada sadece Bursa’daki bantlardan çıkacak.
Oyak Renault, Megane Sedan’ın yerine geçecek olan Fluence’tan yılda 100 bin adet üretecek. Bantlardan çıkan her 10 Fluence’tan 8’i, 80’den fazla ülkeye gönderilecek. Fluence’la birlikte Megane Sedan’ın üretimi Eylül ayı ortasında sona erecek. Fluence’ın yüzde 100 elektrikli versiyonu da 2011 yılından itibaren Bursa’da üretilecek ve aynı tarihte pazara sunulacak.
Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, kriz döneminde nefes kesmeden yapılan 110 milyon euroluk bu yatırımın çok önemli olduğunu söyledi. Türkiye’nin Renault dünyasında çok önemli bir yere sahip olduğunu belirten Tunalıoğlu, “40 yıldır sağlam ortaklık yapımızla yolumuza devam ediyoruz. Renault, Türkiye’ye her zaman güvendi ve inandı. Renault bu zor dönemde bile en yeni modelini Türkiye’de üretme kararı aldı ve bu güvenini ispatladı” dedi.
Fluence tesadüf değil
Tarık Tunalıoğlu, Fluence modelinin üretiminin Türkiye’ye verilmesinin tesadüf olmadığını kaydederek, şöyle devam etti:
“Türkiye, Renault’nun uluslararası büyüme stratejisinin kalbinde yer alıyor. Oyak Renault dünyadaki üretiminin kilit oyuncularından biri. Oyak Renault fabrikası, Renault’nun performans, kalite ve uluslararası gelişim alanındaki stratejik önceliklerini özümseyerek faaliyetlerini sürdürüyor. Fluence son değil, geleceğin yeni bir başlangıcı. Yeni modelleri Bursa’ya çekmek için çalışmalarımız sürecek.”
Uluslararası test sürüşleri Türkiye’de
Bursalı Renault Fluence’ın uluslararası test sürüşleri, Türkiye’de yapılacak. İlk kez 15 Eylül’de kapılarını açacak Frankfurt Motor Show’da sergilenecek otomobilin, denemeleri Ekim ayında gerçekleşecek. Fluence’ın test sürüşlerine yurtdışından yüzlerce basın mensubu katılacak.
Tam kapasiteye 2012’de ulaşırız
Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, küresel kriz nedeniyle bu yıl da 360 binlik üretim kapasitesini dolduramayacaklarını açıkladı. Tarık Tunalıoğlu, 2009’da geçen yılki seviye olan 286 binlik üretime ulaşabileceklerini, tam kapasiteye ise 2012-2013 yılında çıkacaklarını belirtti.
Elektrikle çalışan Fluence da 2011’de Bursa’da üretilecek
Oyak Renault’nun dün tanıtımını yaptığı Fluence’ın benzinli ve dizel motor seçenekli versiyonlarının dışında tüketicilere hazırladığı bir de sürpriz olacak. Şirket, yeni modeli Fluence’ın yüzde 100 elektrikli versiyonunu da Bursa’da üretecek.
İlk kez Frankfurt Motor Show’da müşterilerin beğenisine sunulacak elektrikli Fluence’ın tüm dünya pazarlarına ihraç edilmesi planlanıyor.
Kasım’da satışa çıkıyor
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Fluence’ın statü kazanmak isteyen müşterileri çekeceğini söyledi. Aybar, 2003’ten bu yana Megane Sedan’dan 143 bin adet sattıklarını belirterek, “Artık Megane II Sedan olmayacak. Yeni Fluence modelimiz, Megane Sedan’ın meyvelerini toplayacak ve üst segmenten de kendine önemli müşteri kazanacak. Otomobil, yüksek donanım seviyesine sahip olmasına karşın C segmenti fiyatıyla satılacak” dedi. Aybar, aracın Kasım ayında Türkiye’de satışa sunulacağını açıkladı.
Fluence ile sınıf atladı
Renault’nun Fluence modeli, C segmentinde yer almasına karşın üst sınıf otomobilin özelliklerine sahip. Araç, 4.620 milimetrelik uzunluğuyla Megane Sedan’dan 12 cm daha uzun. Fluence’ta 530 litre hacminde sınıfının en büyük bagajı yer alıyor. Fluence’ın biri benzinli, ikisi dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği olacak: 110 bg 16V, 85 bg dCi, 105 bg dCi. Otomobilin dizel versiyonu 100 km’de 4.5 litre yakıt harcıyor.
Dakikada 1 araç banttan iniyor
TarIk Tunalıoğlu, Oyak Renault fabrikasının 360 bin adetlik üretim kapasitesiyle Batı Avrupa dışındaki en büyük fabrikası olduğunu söyledi. Tunalıoğlu, dakikada 1 otomobil üretebilecek kapasiteye sahip olduklarını belirterek, “Türkiye’de üretilen ve ihraç her iki otomobilden birini Oyak Renault bantlarından çıkıyor. Ülkemizde satılan her 6 otomobilden birisi burada üretiliyor. Türkiye, Renault için bölgesel üretim ve ihracat üssü konumunda. Batı Avrupa dışındaki en büyük fabrika biziz. 5 kıtada 100’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz” dedi.
500 binden fazla üretildi
2003 yılı sonundaki lansmanından bu yana, Megane II Sedan’dan 500 bin adedin üzerinde üretildi. Araçtan Türkiye’de ise 143 bin adet satıldı ve pazarda kendi segmentinde yüzde 20 pay elde etti.