Fransız üretici Renault tarafından 1988 yılında üretimine başlanan Renault 19, Hatchback , Sedan ve Cabriolet tiplerinde karoserilere sahip, Küçük aile aracı kategorisinde yer alan bir otomobildir.(Bkz. Otomobil segmentleri)
Renault 19, Renault'un X53 isimli projesidir.X harfinin yerine 5 kapılı Hatchback 19'larda B53,3 kapılı Hatchback ( coupe ) ve Cabriolet 19'larda C53 ,Sedan 19'larda L53 kod adları getirilmiştir. Üretildiği tarihler bazı ülkelerde birbiriyle aynı zamana denk gelse de Renault 19 , Renault 9 ve Renault 11 'in devamı, Renault Megane'ın öncüsüdür.
Renault 19 üretime girdiği 1988'de bir ilke imza atarak,sınıfında kapı içi çelik barların kullanıldığı ilk araç olmuştur. Renault 19, 1989'da İspanya ve Almanya'da Yılın Otomobili, 1990'da Almanya'da En İyi İthal Otomobil , 1993'te Arjantin'de Yılın Otomobili seçildi. İlk sürümünün sedan modelleri Chamade adıyla anılmaktadır.
Renault 19'un ilk sürümünde yer alan sportif 16V ve lüks Baccara modelleri diğer modellerden farklı olarak çift farlıdır. Renault 19'un bütün tipleri 1992'de tümüyle elden geçirildi ve özellikle ön bölüm tümüyle değiştirildi.Lüks ve spor modeller için yapılan çift far uygulamasıda kaldırıldı. Yeni sürümünün bu görüntüsü,sonradan Renault Megane'a ilham kaynağı olmuştur. Renault 19 , Renault'un numaralandırılmış son aracıdır.1940'lı yıllarda markaya hakim olan isimlendirme anlayışı, 1990'dan itibaren Renault Clio ile geri dönmüş ve markanın diğer modellerine de sıçramıştır.